2024 yılı itibarıyla video oyunu uyarlamaları oldukça revaçta ancak yıllardır hayranlarının beklediği Grand Theft Auto (GTA) ve Red Dead Redemption serilerinin film uyarlamaları bir türlü gerçekleşmedi.
Rockstar kurucu ortağı Dan Houser, The Ankler ile yaptığı röportajda bu projelerin neden hayata geçmediğini açıkladı.
GTA ve Red Dead filmleri büyük risk taşıyordu
Houser, Rockstar‘ın birçok kez oyunlarının film uyarlamaları için teklif aldığını ancak bu projelerin büyük bir risk taşıdığını belirtti. Houser, “Birkaç garip görüşmenin ardından neden bunu yapmamız gerektiğini sorduk,” dedi. “Çünkü bir film yapıyorsunuz ve biz ‘Hayır, sizin tarif ettiğiniz şey bizim kontrolümüz dışında bir film yapmak ve büyük bir risk almak, ki bu risk bize ait olan bir şeyi ödememizle sonuçlanabilir,’ derdik.”
Houser, ekonomik olarak film yapmanın mantıklı olmadığını ifade etti.
Houser, GTA ve Red Dead serilerinin milyar dolarlık IP’ler olduğunu ve ekonomik olarak film yapmanın mantıklı olmadığını ifade etti. “O dönemde, oyunların kötü kaliteli filmler yaptığına dair bir algı vardı” dedi. Ayrıca yaratıcı kontrolün kaybının büyük bir endişe kaynağı olduğunu belirtti. Rockstar IP’lerini çok koruyordu ve bir stüdyonun bu IP’leri sıkı kontrol olmadan kullanmasına izin vermek istemiyordu.
Houser, “Şimdi farklı bir zaman” diyerek, The Last of Us ve Mario gibi başarılı uyarlamaların olduğunu söyledi. Bu başarıların büyük ölçüde serinin yaratıcılarının doğrudan katılımına bağlı olduğunu belirtti. Örneğin Neil Druckmann HBO’nun The Last of Us dizisinde yazarlık, yönetmenlik ve yapımcılık görevlerinde aktif olarak yer aldı. Aynı şekilde Shigeru Miyamoto da The Super Mario Bros. filmi için her adımda oradaydı.
GTA ve Red Dead Redemption hayranları umutlu
Röportajdan anlaşıldığı üzere yaratıcı katılımın başarı formülünün bir parçası olduğunu fark eden Rockstar, bu projelere sıcak bakmamış ancak değişen manzara ile birlikte belki de şimdi bu görüşmeleri yeniden değerlendirme zamanı gelmiş olabilir.
GTA ve Red Dead Redemption hayranları bu ikonik serilerin beyaz perdede hayat bulmasını sabırsızlıkla bekliyor. Ancak Rockstar‘ın yaratıcı kontrol ve ekonomik mantık konusundaki hassasiyeti bu projelerin bugüne kadar gerçekleşmemesinin ana nedeni olarak öne çıkıyor. Belki de gelecekte bu engeller aşılır ve bu sevilen seriler sonunda sinema dünyasında yerini alır.
Kaynak: TheGamer