CD Projekt Red’in iddialı oyunu Cyberpunk 2077, üç buçuk yıl süren yoğun bir geliştirme sürecinin ardından nihayet tamamlandı. 2020 yılında piyasaya sürülen oyun, başlangıçta birçok teknik sorunla karşılaşmıştı. Ancak, şirketin devam eden güncellemeleri ve düzeltmeleri ile oyun büyük ölçüde iyileştirildi. Bu süreçte, CD Projekt Red ekibi, oyuncuların beklentilerini karşılamak için sürekli çalıştı ve nihayet oyun, istenilen kaliteye ulaştı.
İlk piyasaya sürüldüğünde yaşanan sorunlar, oyuncular ve eleştirmenler tarafından yoğun şekilde eleştirildi. Ancak, geliştirici ekip oyunu düzeltmek ve daha stabil bir hale getirmek için yoğun çaba harcadı. Yapılan güncellemeler ve ek içeriklerle oyun, oyuncuların beklentilerini karşılamaya başladı ve olumlu geri dönüşler almaya başladı.
Cyberpunk 2077, Night City’nin karmaşık ve detaylı dünyasında geçen bir açık dünya RPG oyunudur.
Oyuncular, V isimli bir karakteri kontrol ederek, teknoloji ve vücut modifikasyonlarının hüküm sürdüğü bu distopik gelecekte hayatta kalmaya çalışıyor. Oyunun zengin hikayesi ve derin karakter gelişimi, oyunculara benzersiz bir deneyim sunuyor. Ayrıca, oyunun geniş yan görevleri ve etkileşimli dünyası, oyuncuların kendilerini tamamen bu evrene kaptırmalarını sağlıyor. Geliştirme sürecinde yaşanan zorluklar ve oyuncu topluluğundan gelen geri bildirimler, CD Projekt Red‘in oyunu daha iyi hale getirmek için gösterdiği kararlılığı yansıtıyor.
CD Projekt 28 Mayıs’ta oyunların geliştirme ekibiyle ilgili bir istatistik verisini X platformunda bir gönderi olarak paylaştı.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) May 28, 2024
CD Projekt’in son güncellemesinin bir parçası olarak daha önce paylaştığı bilgiye göre, bu yıl 29 Şubat itibarıyla oyun üzerinde yalnızca 17 kişi çalışıyordu. 30 Nisan itibariyle bu sayı 0 olarak görünüyor. Geliştirme sürecindeki ekibin büyük bir kısmı, şu dönemde Polaris adı verilen The Witcher serisindeki bir sonraki oyununa odaklanmış olabilir. CD Projekt’in üzerinde çalıştığı Orion, Sirius, Hadar adlı başka projeleri de bulunuyor. Orion adlı projede, Cyberpunk 2077’nin tam kapsamlı devam oyununa odaklanan bir ekip (56 kişi) de bulunuyor. Sirius adlı projedeki 39 kişi, dahili stüdyo The Molasses Flood tarafından bir araya getirilmiş ve The Witcher’ın çok oyunculu yan ürünü üzerinde çalışıyor.
CD Projekt Red’in bir diğer büyük projesi olan The Witcher 4, stüdyonun en büyük geliştirme ekibi tarafından yönetiliyor.
Şu anda 400’den fazla geliştirici üzerinde çalıştığı bu oyun, hem ekip büyüklüğü hem de yapılan çalışmaların ilerlemesi açısından stüdyonun en büyük projesi olarak öne çıkıyor. The Witcher 4, yeni bir üçlemenin ilk oyunu olarak planlanıyor ve oyunculara yepyeni bir hikaye sunacak. Oyunun geliştirme süreci hızla ilerlerken, CD Projekt Red, oyunun tanıtım kampanyalarını piyasaya çıkış tarihine daha yakın bir zamanda başlatmayı planlıyor.
CD Projekt Red, Cyberpunk 2077’nin yaşadığı sorunlardan ders alarak, The Witcher 4’ün tanıtım ve pazarlama stratejilerini yeniden şekillendiriyor. Şirket, oyunları piyasaya sürmeden önce daha az risk almayı ve tanıtım kampanyalarını daha yakın bir zamanda başlatmayı planlıyor. Bu strateji, oyuncuların beklentilerini daha iyi yönetmeyi ve oyunun piyasaya çıktığı anda en iyi deneyimi sunmayı hedefliyor.
Kaynak: EUROGAMER