Oyun HaberleriGündem Haberleri

2024’te Oyun Sektöründeki İşten Çıkarmalar Endişe Verici Boyuta Ulaştı

2024'te video oyun endüstrisi, büyük işten çıkarmalarla sarsılıyor. Sektörün geleceğiyle ilgili ciddi endişeler ortaya çıkıyor.
2024'te oyun sektöründeki işten çıkarmalar endişe verici boyuta ulaştı.

Video oyun sektöründe son zamanlarda büyük işten çıkarmalar yaşanırken, bazı şirketlerin maliyet azaltma baskısı altında hissedarlarını memnun etmek için bu adımları attığına dair eleştiriler var.

Büyük oyun şirketlerinde işten çıkarmalar oldukça arttı.

Video oyun sektörü zor günler geçiriyor. 2023 yılında 10,500 kişinin işten çıkarıldığı sektörde, 2024 yılının yarısına bile gelmeden bu rakama ulaşıldı. Teknoloji dünyasında 2023 yılı “işten çıkarmalar yılı” olarak anılırken, video oyun endüstrisi de bu eğilimi takip etti. 2024’ün ilk beş ayında oyun sektöründe işten çıkarılanların sayısı 10.100’e ulaştı.

2024 yılı, büyük şirketlerdeki işten çıkarmaların ön plana çıktığı bir yıl oldu. Ocak ayında Microsoft, Activision Blizzard ve Xbox’tan toplamda 1.900 kişiyi işten çıkardı. Şirketler, bu işten çıkarmaların sürdürülebilir bir mali yapı oluşturmak için gerekli olduğunu vurguladılar. Aynı şekilde oyun motoru geliştiricisi Unity, yılın başlarında iş gücünün yüzde 25’ini temsil eden 1.800 kişiyi işten çıkardı.

Rockstar Games’in ana şirketi Take-Two, geçtiğimiz ay maliyet azaltma amacıyla yaklaşık 600 çalışanıyla yollarını ayırdı, bu da iş gücünün yüzde 5ine denk geliyor. Sektörün diğer devi Electronic Arts da iş gücünün yüzde 5ini işten çıkardı.

İşten çıkarmalar devam edecek mi?

İşten çıkarmaların devam edip etmeyeceği sorusu önemli bir gündem maddesi. Son 18 ayda video oyun sektöründe 20.000’den fazla kişinin işini kaybettiğini görüyoruz. Bazı şirketlerin işten çıkardığı kişi sayısını açıklamamış olması, bu rakamın aslında daha yüksek olabileceğine işaret ediyor. Analistler, işten çıkarmaların ilerleyen dönemlerde yavaşlayacağını ancak tamamen durmayacağını öngörüyorlar. Bu süreçte sektördeki şirketlerin, maliyetleri azaltmak ve rekabetçi kalabilmek adına çeşitli önlemler alabileceği göz önünde bulundurulmalı.

Oyun sektöründeki işten çıkarmalar gerçekten gerekli mi?

Baldur’s Gate 3 geliştiricisi Larian’ın yayıncılık direktörü Michael Douse, geçtiğimiz ay yaptığı açıklamada bu işten çıkarmaların zorunlu olmadığını söyledi. Douse’a göre, şirketler iflas tehlikesi altında değil. Bu işten çıkarmaların gerçek nedeni, şirketlerin hissedarlarını memnun etme ve karlarını sürekli olarak artırma baskısıdır.

Kaynak: Donanım Haber
Paylaşımlar:
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir