Ubisoft, “Assassin’s Creed Shadows”da klasik “sosyal gizlilik” mekaniklerinin yer almayacağını doğruladı. Bu karar, serinin uzun süreli hayranları arasında hayal kırıklığı yarattı. 2007’deki ilk oyundan beri serinin belirleyici özelliği, baş kahramanların kalabalıklara karışarak veya banklarda oturarak düşük profilde kalmalarını sağlıyordu.
Düşmanlardan kaçınırken halk arasında saklanma imkanı sunuyordu. Önceki oyun “Mirage”da geri dönmesine rağmen, Ubisoft “Shadows”da bu özelliği dahil etmemeye karar verdi.
Sosyal gizlilik nedir?
Eğer Assassin’s Creed serisine yeniyseniz, sosyal gizlilik ile gizlilik arasındaki farkı merak edebilirsiniz. Sosyal gizlilik, kahramanların kalabalıklara karışarak veya halk arasında göze çarpmadan saklanmalarını sağlar. Görevler sırasında düşmanı takip edip gizli kalmak veya düşmanlardan kaçarken alternatif bir saklanma yöntemi sunar.
Ubisoft’tan açıklamalar
Oyunun yapımcısı, Gamefile’a yaptığı açıklamada “Shadows”un iki ana karakter etrafında döneceğini belirtti: Japon shinobi Naoe ve tarihi bir samuray olan Yasuke. Oyuncular, gizlice ilerleme ve suikast gibi geleneksel gizlilik unsurlarını kullanabilecekler, ancak sosyal gizlilik mekaniği olmayacak. Ubisoft, Naoe’nin açık dünya ortamında fark edilmeden dolaşabileceğini, yasadışı faaliyetlere girişmedikçe askeri NPC’ler tarafından fark edilmeyeceğini belirtti. Yasuke için ise kalabalığa karışmanın “imkansız” olduğu söylendi.
Hayran tepkileri
Bu karar, sosyal gizliliği Assassin’s Creed deneyiminin temel bir unsuru olarak gören hayranlar arasında eleştirilere yol açtı. Birçok kişi, bu özelliğin olmamasının serinin önemli bir unsurunu kaybettiğini düşünüyor. Son Ubisoft Forward etkinliğinde önemli ölçüde gizlilik aksiyonu gösterilmiş olsa da, sosyal gizliliğin eksikliği heyecanı gölgede bıraktı.
Kaynak: Dual Shockers